Trasa szosowa Wrocław Miękinia Głoska – S02 62 km

Trasa szosowa Wrocław Głoska 01

Dobra trasa szosowa z Wrocławia na 2 godzinki.

To był dobrze spędzony czas. Trasa odwdzięcza się całkiem dobrą nawierzchnią, spore fragmenty bardzo dobrych asfaltów i kilka ciekawych punktów do „zaliczenia”. Spokojna, szybka i bardzo przyjemna.

Punktacja trasy szosowej Wrocław Głoska

• Dystans: 62 km
  • Przewyższenia: 126 m
  • Czas przejazdu: 2:15 h
  • Jakość dróg: 4/5

Najsłabsze fragmenty, to odcinek od Żar do Lutynii, Krępice-Mrozów, przed Miękinią, też w sumie szału nie ma, ale już od Miękini, gładko, równo i szybko aż do Wilkszyna. Na koniec niestety dość słabe drogi rowerowe we Wrocławiu.

Trudność/kondycja: 1/5

Łączne przewyższenia 126 m na 60 km, to praktycznie nic. Jest raczej płasko. Po drodze traficie kilka podjazdów, ale krótkich i dość łagodnych.

Wrażania: 2/5 Trasa jest przyjemna, ale nie jest jakaś specjalnie turystyczna. Po drodze znajdziecie pałac w Mrozowie (obecnie ośrodek społeczny), pałac w Gąsiorowie (dom mieszkalny).

Ruch: Mały i szczątkowy.

Legendę do punktacji znajdziecie tutaj.

rasa szosa S02 profil

Trasa szosa S02 profil

Opis trasy.

Lubię ten kierunek, bo jest dla mnie miłą odskocznią od moich najbliższych zachodnio-południowych terenów w kierunku Kątów Wrocławskich. Dodatkowo droga od Miękini do Głoski i później dalej przez Białków do Wilkszyna to super gładki asfalt, więc nic, tylko kręcić w dobrym tempie. Ale po kolei.

Start drogą rowerową w kierunku lotniska, później od Żar do Lutynii słabszy odcinek, ale przed Lutynią łącznikiem do ronda w kierunku Krępic. Za rondem nowa droga rowerowa, gładka, równa (podejrzewam, że w weekend będzie sporo rodzin z dziećmi). Po przecięciu drogi nr 94 dalej chwilę gładko w kierunku Mrozowa. Chwilę, bo za Krępicami droga słaba i tak do przejazdu kolejowego.

W Mrozowie można rzucić okiem na pałac (po prawej stronie) i pędzimy dalej do Miękini. Droga niezbyt równa, ale cała, więc można kręcić. Od Miękini można wcześniej wjechać na drogę rowerową wzdłuż 341, a ja poleciałem kawałek dalej i skręciłem w prawo w ul. Dolnobrzeską na nowiutki kawałek asfaltu, dalej drogą rowerową wzdłuż 341 do zjazdu na Głoskę i później już wyłącznie po gładkiej nawierzchni przez Gąsiorów (pałac), Białków, Pisarzowice do Wilkszyna ponad 16 km 🙂 ! Droga płaska, z dwoma lekkimi podjazdami w okolicach Pisarzowic.

Na koniec, we Wrocławiu, wpadamy na drogę rowerową wzdłuż ul. Głównej i Królewieckiej. Droga jest słaba, ale jest i przy ruchu, jaki odbywa się tymi ulicami lepsza taka, niż żadna. W połowie Królewieckiej droga rowerowa się poprawia i już do końca jest całkiem dobrze.

Trasa szosa S02 03
Droga rowerowa wzdłuż DK 341

Trasa szosowa S02 07

Piotr wrocław 06

Atrakcje na trasie.

Jest to zdecydowanie bardziej trasa treningowa, niż turystyczna, ale z uwagi na mały ruch (do Wilkszyna, bo później już trochę aut jest), przyjemną okolicę, można śmiało potraktować ją turystycznie. Pałace w Mrozowie i Gąsiorowie można również zaznaczyć jako atrakcję turystyczną. Polecam.

Pałac Mrozów S02 04
Pałac Mrozów
Pałac Gąsiorów 05
Pałac Gąsiorów

Pliki do pobrania.

Plik GPX z trasą szosową S02 Wrocław Głoska – pobierzecie stąd.

A tutaj ścieżka z mojego przejazdu na Strava.

Link do trasy na Mapy.cz – tutaj.

Pozdrawiam i do zobaczenia na szosie !

02 comments on “Trasa szosowa Wrocław Miękinia Głoska – S02 62 km

• Krzysztof Grynkiewicz , Direct link to comment

W Krępicach warto skręcić w ul. Szkolną na Żurawiniec, a tam ul. Główną do Mrozowa. Gładki asfalt i ruch mniejszy 🙂
    Ulica Szkolna jest jednokierunkowa, więc w drugą stronę jedziemy ul. Jesionową, też gładko.